پارت اول: مقدمه و ورود به کارخانه

پارت دوم: آزمایشگاه و محل های تدریس

پارت سوم: تولید

پارت چهارم: انبارداری و مراحل پایانی

درود به همه ی دوستداران قهوه
این بار با بازدید از یکی ازبزرگترین و محبوب ترین برندهای قهوه ی جهان به نام لاواتزا که توسط لویجی لاواتزا در حدود 120 سال پیش تاسیس شده همراهتون هستیم.

تاریخچه لاوازا (لاواتزا)

لوئیجی لاواتزا کارآفرین و تاجر ایتالیایی بود که در سال ۱۸۹۵ میلادی، شرکت لاواتزا را درشهر تورین پایه‌گذاری کرد.
در ابتدا، لوئیجی یک فروشگاه کوچک مواد غذایی راه‌اندازی کرد که در آن قهوه را نیز در کنار دیگر مواد غذایی به فروش می‌رساند؛ 

اما نقطه عطف زندگی او وقتی رقم خورد که با توجه به دانش و مهارت خاصی که در زمینه میزان ترکیب دانه‌های مختلف قهوه و نحوه ی برشته‌کردن آنها داشت شروع به ترکیب قهوه‌های گوناگون طبق سلیقه مشتریان برای ایجاد طعم دلخواه آنان کرد و در این کار موفق شد.
از سال ۱۹۱۰ میلادی، او به عمده‌فروشی پرداخت و کسب و کارش را به کمک سه پسرش در خلال جنگ جهانی اول گسترش داد. 

فروشگاه کوچک او از سال ۱۹۲۷ میلادی به یک فروشگاه مدرن ارتقا یافت و پس از فراز و نشیب‌هایی که به‌ سبب تحریم اقتصادی جامعه ملل و وقوع جنگ جهانی دوم رخ داد، به یک شرکت تخصصی تهیه قهوه تبدیل شد.

کمی بعد، نخستین لوگوی شرکت لاواتزا تهیه شدو تولید قهوه ی این شرکت به ۱۰۰۰ تُن در سال رسید. لوئیجی در سال ۱۹۳۶ بازنشسته شد و در سال ۱۹۴۹ میلادی درگذشت. پس از او، خانواده‌اش طی نسل‌های متمادی این مسیر را ادامه دادند.
هم اکنون لاواتزا با دارا بودن سهمی بیش از ۴۷٪ از بازار خرده‌فروشی، ۲۷۰۰ کارمند بزرگ‌ترین برند قهوه در ایتالیا و هفتمین روستریِ بزرگ قهوه‌ در دنیاست

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *